Communities

Het concept van de community vormt de kern van de onepoint organisatie. Een community is een groep van professionals die door samenwerking de business en technologische expertise laten groeien ten behoeve van onze klanten.  Dit draagt ook bij aan de persoonlijke ontwikkeling van elk individu.

Elke community heeft een autonome structuur met eigen resources. Onepoint stelt hoge eisen aan het vermogen creatief samen te werken en onderlinge uitwisseling van expertise, waardoor innovatie kan groeien. Daarbij wordt de filosofie van de onepoint organisatie vorm gegeven door de waarden: betrokkenheid, diversiteit, transparantie en flexibiliteit.

Onepoint geeft de voorkeur aan samenwerking in open communities, waardoor nieuwe kennis over wordt gedragen en er altijd professionals inzetbaar zijn op elk gebied. Alle medewerkers van onepoint maken dan ook deel uit van meerdere communities.

De 4 belangrijkste communities zijn:

  • Business communities zoals een Overheid community, Energie & Utilities community, Transport & Logistieke community, Zorg community, Retail community, Media & Telecom community en een community voor Banken & Verzekeringen.
  • Service communities zoals, consultancy op het gebied van architectuuroplossingen, verandermanagement, infrastructuurdiensten, optimalisatie van softwarekwaliteit, veiligheid, Big Data, de digitale transformatie, IT governance en het begeleiden van start-up’s.
  • Support communities op het gebied van human resources, communicatie, finance- en management control, ontwikkelingen in marketing, informatiesystemen en industriële divisie.
  • Geografische communities worden georganiseerd op basis van de regio of per land met een sterke lokale basis.