Gamification is de key naar commitment: onze experts vertellen waarom

Contact

gamification whitepaper

Involve me and I will understand

Gamification is de key naar commitment: onze experts vertellen waarom

Tell me and I will forget. Show me and I may remember. Involve me, and I will understand. Steeds meer organisaties zetten spelelementen in om klanten aan zich te binden en medewerkers beter te laten presteren. Ontdek waarom gamification de key naar commitment is en download onze gratis whitepaper. 

Al decennialang worden passieve leervormen, zoals luisteren en lezen, toegepast bij kennisoverdracht. Echter bereikt deze vorm van leren niet het gewenste resultaat. Dit is te wijten aan de mate van betrokkenheid bij een trainingsproject of een bewustzijnscampagne. Dure trainingen vragen veel tijd en energie en blijken uiteindelijk weinig resultaat op te leveren. ‘What’s in it for me’ is dan ook een centrale vraag die je moet stellen bij het halen van bedrijfsdoelstellingen.

Gamification biedt hier een oplossing voor. Onepoint past gamification toe, waarbij de focus ligt op het actieve leeraspect. Gamification is een natuurlijke leervorm, waarbij kennis snel wordt opgenomen en doelgericht vaardigheden worden aangeleerd. Om medewerkers of klanten actief te betrekken bij specifieke onderwerpen moeten zij gemotiveerd worden om eigen doelstellingen te behalen. De drijvende kracht achter menselijke motivatie zijn persoonlijke drijfveren. Onepoint biedt trainingen en awarenesscampagnes aan door middel van gamification die gericht zijn op deze menselijke drijfveren.

Whitepaper gamification
Download nu onze whitepaper, geschreven door experts, en ontdek waarom gamification de key naar commitment is:

  • Waarom gamification;
  • Waarom mislukken pogingen van gamification;
  • Wat zijn de voordelen van gamification;
  • Een overzicht van onze games;
  • En nog veel meer.

Samenwerking
Trixir, Meridion en onepoint hebben hun krachten gebundeld en hun verschillende expertises ingezet voor het ontwikkelen van een serious game: GDPR-challenge. De GDPR-challenge maakt het mogelijk om op een leuke en uitdagende manier de GDPR tot leven te laten komen binnen de organisatie en de dagelijkse werkzaamheden van iedere werknemer. Daarnaast gaat de Security Awareness game in op de meest voorkomende security threats voor organisaties. Een nieuwe serious game ontwikkelen voor je organisatie? Dat kan ook!

Whitepaper downloaden