Security Awareness Game

Door het toepassen van gamification worden bepaalde delen van de hersenen geactiveerd, waardoor mensen actief gestimuleerd worden om na te denken over handelingen die kunnen plaatsvinden binnen een realistische setting

Ontdek meer

BASED ON EMOTIONAL DRIVERS

Security Awareness Game

Uit onderzoek is gebleken dat 65% van de datalekken wordt veroorzaakt door menselijk handelen. Om dit percentage te reduceren is de eerste stap bewustzijn aanbrengen over mogelijke dreigingen bij alle medewerkers van de organisatie.

Onepoint heeft een multilingual security awareness game ontwikkeld om awareness aan te brengen bij iedere medewerker. In tegenstelling tot ouderwetse methodes, zoals het geven van draaiboeken of presentaties, heeft onepoint gekozen voor gamification. Door het toepassen van gamification worden bepaalde delen van de hersenen geactiveerd, waardoor mensen actief gestimuleerd worden om na te denken over handelingen die kunnen plaatsvinden binnen een realistische setting. Uit onderzoek is gebleken dat informatie het best wordt verwerkt door een situatie te simuleren, een zogenoemde live experience na te bootsen.

Om de beste resultaten te behalen is er aangestuurd op de emotionele drijfveren van het menselijk gedrag. Een van deze drijfveren is het personaliseren van de omgeving. Gebruikers van de game kunnen een avatar kiezen, waardoor spelers meer betrokken zijn bij de game en gefocust zullen blijven tijdens het spelen. Ook wordt de virtuele omgeving aangepast met de logo’s van jouw organisatie.

Daarnaast zijn er elementen aan de game toegevoegd, zoals het verzamelen van sterren, onvoorspelbare situaties en sociale interactie. Wanneer de speler een antwoord kiest, krijgt de speler direct feedback op het gekozen antwoord. Gebruikers van de game zien gelijk de juiste wijze van handelen in verschillende situaties en de noodzaak hiervan. Deze serious game heeft aangetoond dat medewerkers in staat zijn om sneller en op de juiste manier te handelen wanneer er zich een reële security of privacy threat voordoet.

De meest voorkomende security threats zijn opgenomen in de game:

  • Phishing – leer om inkomende mails te analyseren en phishing te voorkomen.
  • Social Engineering – herkennen van social engineering pogingen en de keten doorbreken van kwaadaardige aanvragen.
  • Password – leer de beste methoden om een wachtwoord aan te maken en ervoor te zorgen dat je hier veilig mee omgaat.
  • Safe desk – oefen en stimuleer de goede eigenschappen van een safe desk.
  • Mobility – begrijp de beveiligingskwesties en de goede eigenschappen van mobiliteit.
  • Data Loss Prevention (DLP) – identificeer, controleer en bescherm informatie door middel van DLP-technieken.
  • Usurpation – wordt bewust van de gevaren van identiteitsdiefstal of usurpation.

De cybersecurityafdeling van onepoint is iedere dag bezig met het ontdekken van nieuwe threats. Wanneer er een nieuwe security bedreiging wordt gedetecteerd, wordt deze threat aan de game toegevoegd en automatisch ge-update. Hierdoor zal de game een blijvende opfrisser blijven voor de medewerkers van jouw organisatie.

Niet alleen de organisatie, maar ook de medewerkers zelf kunnen bepalen wanneer en hoe vaak de game wordt gespeeld. Daarnaast wordt er inzicht verschaft in hoe vaak en door wie de game is gespeeld. Hierdoor kan, wanneer nodig, sturing worden gegeven op de campagne.

HET SUCCES ACHTER DE GAME

ALLE THREATS IN ÉÉN GAME

CIRCA 10 MIN SPEELTIJD PER MISSIE

GESCHIKT VOOR IEDERE MEDEWERKER

AANGESTUURD OP EMOTIONELE DRIJFVEREN

ALTIJD UP-TO-DATE

MULTILINGUAL GAME

Contact

ENGAGING EMPLOYEES

PROVED SUCCESS

ACTIVELY INVOLVED